NOWY WIZERUNEK
Jak stworzyć nową nazwę dla firmy, odświeżając jej wizerunek, który budowało się długie lata tak, aby go nie zaprzepaścić? Dwa tygodnie intensywnego myślenia wystarczy, by połączyć „wygraną” ze słowiańskim rodowodem…
Celem naszej pracy było stworzenie firmy z branży usług barmańskich, która stałaby się jednym z liderów rynku. Poprzednia nazwa: Long Island Bar była zdecydowanie za długa, choć kilka lat wcześniej była jedną z mocno wyróżniających się firm, ale sprawa została zaniedbana, konkurencja urosła i ostatecznie przestała prężnie działać. Wizerunek firmy powinien zostać zmieniony, by mocnym akcentem powrócić w środowisko barmańskie, ale z nową energią.
Doświadczenie, kompleksowość w działaniu i świeże pomysły to cechy, które pozwalały na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, którym zależało na fachowej obsłudze podczas eventów, otwarć, targów, a także wesel. Dlatego nazwa, która miała powstać musiała wiązać się z produktem ekskluzywnym, ale dostępnym dla każdego.
PRODUKT
Najważniejszymi zadaniami w zakresie działań
promocyjnych firmy było stworzenie:
× nazwy / hasła reklamowego,
× logotypu i kompletnej identyfikacji wizualnej,
× materiałów audiowizualnych:
× zdjęć produktowych,
× zdjęć eventowych,
× spotu reklamowego,
× stoiska targowego, katalogów, ulotek,
× promocji w mediach (pomoc przy fanpage i stronie internetowej).
VINDE - ETYMOLOGIA
Na początku Słowian i Normanów połączył handel. Wikingowie przyczyniali się do powstawania emporiów handlowych (osady rzemieślnicze z targiem) na południowym wybrzeżu Bałtyku. Być może za ich pośrednictwem dobra wytwarzane przez Słowian trafiły za Bałtyk. Rozwój słowiańskiego szkutnictwa i żeglugi powodował, że także korabie Wenedów przecinały morze, mijając się po drodze z knorrami (statkami handlowymi) Skandynawów. Transportowano nimi na Północ poszukiwane tam dobra,w które obfitowała Vendlandia (kraina Słowian) – sól i miód. Na drogę pakowano je do ceramicznych naczyń.
Tę ceramikę wytwarzała ludność zamieszkująca nadbałtyckie północno-zachodnie obszary Słowiańszczyzny, leżące pomiędzy Odrą, Warnową a Pianą. Z czasem także słowiańskie opakowania stały się popularne w Skandynawii. Wpływ na to mogła mieć jakość techniczna oraz walory estetyczne wyrobów garncarzy z południowego wybrzeża Bałtyku. Naczynia słowiańskie były bowiem zdecydowanie lepiej wykonane i bez wątpienia ładniejsze od wyrobów skandynawskich. Garncarstwo skandynawskie w porównaniu do słowiańskiego można określić nawet terminem prymitywne. Przypuszczalnie dlatego ceramikę z południa uważano tam nawet za dobro luksusowe.
Z fenomenem osadnictwa słowiańskiego w Skandynawii wiążą się także dzisiejsze nazwy niektórych miejscowości na duńskich wyspach Lolland, Falster, Langeland i Fyn. Były one obszarami intensywnej kolonizacji słowiańskiej u schyłku X w. Występują tam dwa rodzaje nazw. Pierwsze mają charakterystyczną słowiańską końcówkę – litse. Są to: Korbelitse, Kuditse, Kunditse, Revitse, Tillitse, Binnitse, Kramnitse, Billitse na Lolandii i Jerlitse na Falster. Druga grupa nazw, z prefiksami vind- lub vent- , zawdzięcza swoje powstanie ludności duńskiej, która w ten sposób określała Słowian. Są to nazwy np. Vindeby na Fionii, Vindeballe na Ærø, Vindeltorp i Vindeby na Langeland, Vindeby, Vinde Sæby i Vindeholme na Lolandii, Vindbyholt, Vinderup, Vinde Helsinge, Vinderup, Vindebode i Vinderød na Zelandii.
vinde (język duński)
- znaczenia:
czasownik
- (1.1) wygrywać, wygrać (konkurs, konkurencję)
- (1.2) wygrywać, wygrać (aukcję, losowanie)
- (1.3) o zegarach spieszyć się
vinde (język rumuński)
- znaczenia:
czasownik
- (1.1) sprzedawać
vinde (język tarencki)
- znaczenia:
liczebnik główny
- (1.1) dwadzieścia
VINDEBAR
Vindebar, od 2016 roku zaczął cieszyć się ogromną popularnością. Zarówno nazwa, jak i spójna identyfikacja wizualna oraz mocna strategia marketingowa sprawiły, że usługi i produkty Vindebaru stały się jednymi z najlepszych na rynku ogólnopolskim i wciąż cieszą się ogromną popularnością. Świadczy o tym choćby zwiększająca się ilość realizacji w ciągu każdego roku. A są nimi:
1. Usługi barmańskie (pokazy barmańskie),
2. Usługi baristyczne,
3. Wynajem sprzętu barowego,
4. Sprzedaż barów mobilnych.